Pages

20.9.09

Alternatif Akım Yemiş Minik Yürek!

geçenlerde pek bir elektirikli iş yapıyorum; yıkanıyorum

/elektrikli şofbenle yıkanıyorum, hepsi bu aslında!/

geliniz görünüz ki

/yok artık! oku yeter ne görcen!/

elektirikli şofbenimiz, gözle görülmeyen bir yerden kaçağı vermiş musluklara, duş ahizesine doğru

/ne alakaysa/

musluğa dokunduğum anda inanılmaz bir duygu hissettim hatta bağrına daha önce hiç elektirik yemeyenler için bir de mübalam var; resmen musluk benle elimi benden aldı tokalaştı. sonra birşeye dikkat kesildim ki elektirik bir dalga edasındaydı.

/denemek için tekrar dokundum diyim de vay mal diyin dimi!/

olayı bilenine sormak üzere mahallemizin en bıyıklı elektirikçisini bulduk ve söyleşiye başladık, adam resmen yemiyor içmiyor şarj oluyor.

/elektirik zafer koydum adını bırak hep öyle kalsın/

zafer beyfendiye tabi böyle bir soruyla gidince zafer bey bi güldü alaya aldı, ne conconlar var havası filan

/bi kez yıldırım düşmüş tam tepesine/

konuyu etraflıca sordum soruşturdum baktım ne anlattığı belli değil okuldan bir arkadaşa gittim o anlattı olay şuymuş değerli okur öğrenirler;

alternatif akım yemişim ben, elektirikte dalgalı akım olarak da bilinen akım şekli imiş.
hani bi tarafımız elektiriğe çarptığında çekebiliyoruz ya elimizi işte bu akımın alternatif olduğunu gösteriyormuş.

...101010101010...

...010101010101...

doğrultusunda seyir halinde olmakta olup yukardaki şekile de görüleceği üzere 0 (sıfır) noktasından da geçmekteymiş. bu sayede akım sıfırlanmakta elimi çekebilmekteymişim.

/prizlere gelen elektrik misal!/

birde doğrudan akım şeysi var ki o adamı incitir türden;

doğrudan akımlara temas adamı kömüre çevirmekte, moleküllerin tamamen değişmesi ve elektiriğin bir parçası olması itibariylede zaten bırakmasa da olur muhatabı etmekteymiş.

/akü bide pil de buna misal olsun bakalım!/
/desene ev işleri öldürmüyö, e ben evlenirim o zaman!/

0 Kere Tükürdüler, Elhamdulillah...:

Yorum Gönder

Bir de sen tükür şu kulağın suratına!