Pages

15.7.10

Okul Yolu Düz Girer!

Aile dostumuz Selami amcanın oğlu Alper okula başlayınca evde kıyamet koptu. Kıyamet alameti ne Selami amca ne de Alper. Annemin herhangi bir toplu organizasyonda, yeni elbisesine, altın dolu bileklerine, gerdanlığına, 40' ından sonra azdığına delalet kaş hizasındaki pirsingine "benden hem daha güzel, hem daha zengin, hem daha zayıf, hem daha üstü açık daha sportif" diye ayar olmuş annemin, göbeğini depeleyerek, çatık gözlere yapmacık gülümsemeler ekleyerek, göğsüne vura vura çürüttüğü sol yanıyla aklından geçirdiği cinayet senaryolarının sahibi Nesrin teyze ile annemin sidik yarışı beni daha konuşmaya yeni çıktığım yıllarda okula gitmeye zorladı. Alper' in benden 3 yaş büyük oluşu değildi önemli olan. Önemli olan Nesrin teyzenin olası ortamlarda "ben kalkayım bizim Alperin sınavı var" çalımına "Bizim oğlanında var bende kalkiyim" diye annemin yatarak Nesrin teyzeye müdahale edebilmesi, kaleciyle karşı karşıya kalmayı önleyebilmesi..

İlk kez okula kayıt için Annem eşliğinde okula gidiyordum. Aynı anda yaşıtlarımı 3 tekerlekli bisiklet sürerke bırakmıştım. Okul müdürü beni görür görmez yaşımı sordu "ben bu kadaaar yasındayım" diye elimle 3 işareti yapmaya çalıştım. Ancak o zamanlar 3 yaparken kaçan bücür parmağı baş parmağımla tutmayı akledemediğimden bücür parmağımın diğer üç parmağın yanına kaçışı 3.5-4 gibi bir anlam katıyordu. "hanımefendi bu çocuk nasıl öğrenecek bu yaşta okumayı, uzun eşek oynamayı? Hem gözlerinde de bi mallık var bunun.. kulakları da acayip..3 ü de yapamadı?" deyince annemi farklı frekansta izlemenin ayrıcalığını tattı. Annem o gece sabaha kadar babamı rehin aldı. Babamın acilen bana okumayı öğretmesi gerekiyordu. Annem de başlangıç seviyesinde okuma biliyordu ama hala "d" ile "b" yi karıştırıyordu. Bu riski alamazdı. "başak" gibi bir kelime gelebilir, yanlış öğrenme sonucu "b" yi "d" diye okuyabilirdim. Adama da ayıp olurdu ayrıca.

Nesrin teyzenin ucunda üç beş tüy barındıran, dudağının sol yanında konuşlanmış benini gülerken yukarı doğru kalkan halini görmektense babamın üstünlüğünü kabul etmek daha mantıklıydı. Babam içinse annemin susmayan, ucu bucağı olmayan sesindense bana o okumayı öğretmek daha münasip geldi. Sonuç olarak herkes düştüğü denizde bir yılana sarılmış, banada yılanın panzehir etkisine sahip idrarı kalmıştı.

1 haftalık hızlandırılmış kurs ile, hızlıca harfleri öğrendik, hecelere ayırdık, kelime oluşturduk, çok hızlıca cümleye çevirdik ve yapamadığımız yerde hızlıca dayağımızı yedik. Derken yine o gün geldi çattı. Bütün yok boyunca annem bana tembihler yağdırıyordu; okula yazılmak istiyormusun diye sorarsa "eveeet" diye sempatikçe bağırcam. "Yok yok olmaz" derse ağlayacam. "Ağlama evladım bu yaşta okumayı öğrenemezsin!" derse masaya vurup "hayır ben okumayı biliyorum" diye anaların ne dahiler yetiştirdiğini, gözler önüne serecektim. Bunların hiçbirini yapmadım. Benim yerime annem yaptı. Benden sadece önüme gelen sınıf listesinde isimleri okumam istendi. Onlara da mal mal bakınca "Oku lan! ananın dayağı adıyla oku!" göz elektiriğiyle vahiy verdi bütün bedenime. Okudum. Okula alındım. İyi bok yedim. Aferin.

Annem başlarda sevinçten kaset çalara 1990 senelerinin hit mezdekelerini veriyor göbeğini hoplattıkça "Nesriiinnn, Nessriiinnn" diye coşuyordu. Sonraları başarı olarak kıytırık aile dostum terimli aynı zamanda sınıf arkadaşım Alperin beni suya götürüp susuz getirdiğini görünce yeni planlar geliştirdi. Nabza göre verdiği mezdekenin yerini ben aldım. Aslında okula yazılmak isteyen benmişim. Ayaklarımı yerlere vurmuşum, bağırmış çağırmışım, evdekileri tehdit etmişim, bu kadar uzun cümleler kurabilmişim ama en şaşırtıcısı bu kadarını yaptıktan sonra tek bir fiske dayak yememişim. Hatta "hadi o kadar istiyorsan olsun bakalım" diye beni okula yazdırmışlar. Vay be. Bu ihtimallerin oluruna  dayanarak rahatlıkla gelecek seçimlerde tek başına iktidar Cindoruk diyebilirim o zaman.

Eninde sonunda bu iş bitti. Düşe kalka hepsini bitirdik. Küçük yaşta üniversiteye gelince çok faidesini gördüm. Millete rahat rahat artisliğimi çekiyordum. Öğrencilik zamanımda çalışmaktan kurumuş ve yıpranmış imajımın muhtelif ortamlarda "kafakağıdı" eşliğinde genç yaşta elime aldığım sazı gösterip, dinç ve sağlıklı kalmasını sağlıyordum. Bir yerde milletin aklına zekiymiş tohumu atmak, sıcak kumlardan serin sulara işemek kadar hoş bir duyduydu. Şimdi sıfırdayız o ayrı konu.

***Alper; Alper kod adlı arkadaşımız şimdilerde büyük bir televizyon kanalında ekonomi haberleri sunuyor. İsminin altına da "ekonomi uzmanı" yazıyor. Sınıf arkadaşımı her gördüğünde annemin gözleri doluyor. Nedenini hala bilmiyoruz.

9 Kere Tükürdüler, Elhamdulillah...:

gunesyuksel dedi ki...

öyle bir anne de bende var.. gönder de carpıstıralım.. :) gestapo bebek benimkinin kod adı.. bi de azcık diklensem, duygu sömürüsü silahını da cıkarıyor ustelik.. "zaten size hiç yaranamadım. her seyi sizin iyiliğiniz için yaptım.. hem anne oldum, hem baba. ama sizzzzz ama siz.. ühühühüüh.... " hem gestapo hem bebek:) daha tehlıkeli..

pippi haşmet dedi ki...

ahahah
:))
pirrrsing dedi biri değil mi hey maşallah.
benim anam burnuma hızma taktırdığımda çıkar yoksa haklarımı helal etmem sana diyerek soyuta bağlamıştı. hey allam, şans işte..
Üzülme ama, ekonomi dediğin alanda sürekli çalışmak zorunda kalacak oysa biz öyle miyiz hiç..
tamam yemeyeceksin ama teselli olabilir herbirimize. FriendFeed'e takılmamak lazım aslında orası Alper dolu.

Maya dedi ki...

çok eğlenceli ya :)))

Azze dedi ki...

daha ne travmalar atlatmışındır kim bilir :)))
ah be kabakulak, çok acı geçmiş senin çocukluğun!

Kabakulak Kocakulakoğlu dedi ki...

@haşmet, anneleri hemen değişebiliriz. Ben ve annem kabul ediyoruz, sende annenle bi görüş istersen. FF de Alperleri bende farkettim arada kündeye getirirsem arsız feedler atıp, rahatsız ediyorum.:)

@güneş, haşmetle anneleri değişirsek yeni anneme kıyamam da değişmezsek benimkini hemen çarpıştırmaya göndereyim. Ama annem ölüm grubunun hep lideridir söyliyim. Bizimki elinde terlik yada oklavayla söylüyo o söylediklerini. Azcık şükret bea:)

@maya senin için eğlenceli anacım. saolsın.

@azze, arada hafızam gidiyor. doktor çocukluğuna inmemiz lazım dedi anam ağzını yırtarım deyince vazgeçti. Bilinmezlik var yüklü miktarda. :(

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

:)))
kardeşşş , Bu Alper gibileri topluma kötü örnek oluyor falla!
Analar çoçuklarını rekabet koşullarının hiçte adil olmadıgı böyle kimligi belirsiz kulvarlarda alper gibilerle yarıştırıyor yaa. Sonra çoçuklar kimlik bunalımı yaşayıp bunalıma giriyorlar. ÇoK Üzüücü bir olay keşke alper bunuda haber yapsa :))
SEvgiler

Kabakulak Kocakulakoğlu dedi ki...

@Sözün Özü, yav alperin umrunda mı kabakulak acılar içindeymiş, yol parası yok diye paso yürüyomuş, deliksiz çorap giyince içi bir hoş oluyormuş, bayat ekmekten en güzel tost olurmuş filan... bugün televizyonda bilmem nereden alınan güzel haberler ekonomiyi sallicak gibisinden bişe dedi. gittim televizyonu salladım. Orantısız güç kullandırdılar şimdi de her televizyona çıktığında bak o temel reis sen kabasakal. Hey sarfinaz dünya heyy...

Adsız dedi ki...

başaklara gelsin o Alper emiiii :D:D:D

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

belki çok ilerde bunun kadar güzel ve komik olmasada bizimde hoş bir hikayemiz olur inşallah. Ben biraz dertliyim bu günlerde ama yazı çok güzeldi çok güldüm. :))

Yorum Gönder

Bir de sen tükür şu kulağın suratına!