Pages

21.11.09

Canavarlar Bile Ehliyet Sahibi Benim Neyim Eksik!

Bugün direksiyon sınavım öncesi test sürüşüne gittim. Direksiyon sınavı toplamda 3 dakika süren bir süreç.

/buna emniyet kemeri, kontak, koltuk, ayna dahil!/

Test sürüşümde hayatımda üçüncü kez direksiyon başına oturmanın heyecanını yaşadım. Her heyecan öncesinde olduğu gibi inanılmaz çişim geldi. Hadi toplasan 20 dk sürer çişimide tutarım diye tam içimden geçirmiştim ki, 2. dönüşümde sayın hocam test sürüşümün bittiğini söyledi. Toplam sürüş rotamı şuradan görebilirsiniz. Benim o ana kadar ki en büyük başarılarım;

1- Kontağı çevirip arabayı çalıştırmak.
2- Vites atmak.
3- El frenini indirmek.
4- Gaza hafif dokunmak ve debriyajdan ayağı hafifçe kaldırmak suretiyle aracı hareket haline geçirmek.
5- Direksiyonu çevirmek.
6- Frene basmak.
7- Çişimi tutmak.

2 dakika test sürüşü, 3 dakika sınav, toplamda 5 dakikada alınan ehliyet. Ha elbette direksiyonun başına oturmak için inanılmaz değişik türde ehliyet sınavını başarıyla geçmek gerekiyor. İşin içinde emek elbette var. Kendimi karganın havada gelişi güzel z.çtığı bir b.k olarak elbette görmüyorum. O direksiyonu hakettim. Evet! Ha sınavı çok küçümsemiştim kabul ediyorum, ilk yardımdan;

Aşağıdakilerden şok geçiren trafik sürücüsüne yapılabilecek ilk yardım uygulamasıdır?

A) Kafasına vurup çalışmasını sağlamak
B) Ayağını alçıya almak
C) Dudaklarına merhem sürmek
D) Kendisine gelene kadar salak fıkralar anlatmak

gibi bir soru gördüğümde şaşırmayacaktım.

/Görmedim daha çok şaşırdım bile diyebilirim!/

Çok iplemediğim sınav beklediğimden zor geçmişti. Ama başarmıştım. O direksiyona oturmayı hak etmiştim. Daha önce "need for speed"te yakaladığım dereceleri söylesem zaten sınava bile girmeden alırım ehliyetimi de sevmem ben orda burda inanılmaz derecelerimi paylaşmayı. Yine de hayatında 3 kere toplamda 15 dakika "gerçek araba" kullanan birisine de 2 dakikalık test sürüşü sonrası 3 dakikalık sınavla ehliyet verilmesini tam çözemedim. Hani ömür boyu yanımda biri oturacak da, karşıdan gelen tırın altına tam giderken direksiyona hakim olacak diye düşünüldüyse baştan b.ku yedik.

/biz= tır şöförü, ben, benim muhtemel sahip olacağım araba!/

Yani demek ki diyorum kendi kendime; bu trafik canavarlığı öyle küçükken izlediğimiz yaratığa dönüşen adam gibi değilmiş, 5 dakikada ehliyetini eline almış biz saftirik insanoğluymuşuz. Öyle sırf hayvanlık olsun diye milleti canavara çevirmenin alemi yokmuş. Sonra çıkıp sorar sonra birisi canavara ehliyeti kim verdi diye, sümük gibi yapışırız duvara.

neyse..

Önümüzdeki salı gününe kadar ehliyetim elimde olacak. Benim için şu anda araba sürmek, Need for speed, Midtown Madness gibi oyunlarda yaptığım süper ötesi hareketleri karayolunda denemektir. Diğer sürücü arkadaşlara hayatlarında benle aynı şeritte karşılaşmamalarını diliyorum. Yine de askerlik öncesi ehliyetim olacağı için çok mutluyum. Pişman değilim. Bidaha olsa bidaha alırım anasını satim.

0 Kere Tükürdüler, Elhamdulillah...:

Yorum Gönder

Bir de sen tükür şu kulağın suratına!